Skip to main content

รมว.พิพัฒน์ ร่วมประชุมคณะกรรมการยุทธศาสตร์ซอฟต์พาวเวอร์แห่งชาตินัดแรก/Labour Minister Joins National Soft Power Strategy Committee Meeting 

รายละเอียดเนื้อหา

          วันที่ 3 ตุลาคม 2566 เวลา 15.00 น. นายพิพัฒน์ รัชกิจประการ รัฐมนตรีว่าการกระทรวงแรงงาน ร่วมประชุมคณะกรรมการยุทธศาสตร์ซอฟต์พาวเวอร์แห่งชาติ ครั้งที่ 1/2566 โดยมี นายเศรษฐา ทวีสิน นายกรัฐมนตรีและรัฐมนตรีว่าการกระทรวงการคลัง เป็นประธานการประชุม และมีคณะกรรมการฯ ผู้แทนภาครัฐ ผู้แทนภาคเอกชนเข้าร่วมประชุมด้วย ซึ่งรัฐบาลได้มีการจัดตั้งคณะกรรมการยุทธศาสตร์ซอฟต์พาวเวอร์แห่งชาติ ประกอบด้วยหน่วยงานภาครัฐ ภาคเอกชน และผู้เชี่ยวชาญในอุตสาหกรรมซอฟต์พาวเวอร์ประเทศไทย โดยมีเป้าหมายขับเคลื่อนโครงการ แผนงาน และมาตรการต่าง ๆ ที่มีผลกระทบสูง ผ่านคอนเทนต์ 11 อุตสาหกรรม Soft power เป้าหมายของประเทศไทย โดยจะเพิ่มความเข้มข้นในการขับเคลื่อนซอฟต์พาวเวอร์ของไทยให้เกิดผลสำเร็จเป็นรูปธรรมในทุกสาขาที่เกี่ยวข้อง
          โดยการจัดทำแผนผลักดันซอฟต์พาวเวอร์ของไทย จะเร่งขับเคลื่อน 1 ครอบครัว 1 ซอฟต์พาวเวอร์ หรือ One Family One Soft Power (OFOS) และ Thailand Creative Content Agency (THACCA) มีเป้าหมายยกระดับทักษะคนไทยจำนวน 20 ล้านคน สู่การเป็นแรงงานทักษะขั้นสูงและแรงงานสร้างสรรค์ และจะสามารถสร้างรายได้อย่างน้อย 4 ล้านล้านบาทต่อปี สร้างงาน 20 ล้านตำแหน่ง สร้างการเติบโตทางเศรษฐกิจอย่างยั่งยืน และประเทศไทยจะเป็นหนึ่งในประเทศผู้นำด้านชอฟต์พาวเวอร์ของโลกอีกด้วย

 
          On October 3, 2023, at 15.00 hours, the Labour Minister, Mr. Phiphat Ratchakitprakarn, attended the National Soft Power Strategy Committee Meeting No. 1/2023. The Prime Minister and Minister of Finance, Mr. Srettha Thavisin, chaired the meeting. Committee members, government representatives, and private sector representatives attended the meeting. The government established the National Soft Power Strategy Committee, consisting of government agencies, the private sector, and experts in the soft power industry in Thailand. The goal is to drive projects, plans, and measures that have a high impact through content in 11 soft power industries in Thailand. It will increase intensity in driving Thailand’s soft power to achieve concrete results in all related fields.
          Creating a plan to promote soft power in Thailand will accelerate the drive for One Family, One Soft Power (OFOS). The Thailand Creative Content Agency (THACCA) aims to upgrade the skills of 20 million Thai people to become highly skilled and creative workers, generating income of at least 4 trillion Baht per year, creating 20 million jobs, and creating sustainable economic growth. It aims for Thailand to be one of the world’s leading countries in soft power.   
 
 

 

+++++++++++++++++++

กองเผยแพร่และประชาสัมพันธ์/Division of Public Relations

TOP